Insolvențã şi prevenirea insolvenței
Insolvențã şi prevenirea insolvenței
Cadrul legislativ:
• Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței şi de insolvențã.
Proceduri de prevenire a insolvenței:
– mandatul ad-hoc este o procedură confidențială, declanșată la cererea debitorului în dificultate financiară, prin care un mandatar ad-hoc, desemnat de instanță, negociază cu creditorii în scopul realizării unei înțelegeri între unul sau mai mulți dintre aceștia și debitor, în vederea depășirii stării de dificultate în care se află;
– concordatul preventiv este un contract încheiat între debitorul în dificultate financiară, pe de o parte, și creditorii care dețin cel puțin 75% din valoarea creanțelor acceptate și necontestate, pe de altă parte, omologat de judecătorul-sindic, contract prin care debitorul propune un plan de redresare și de realizare a creanțelor acestor creditori, iar creditorii acceptă să sprijine eforturile debitorului de depășire a dificultății în care se află;
Procedura insolvenței:
Insolvența este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizează prin insuficiența fondurilor bănești disponibile pentru plata datoriilor certe, lichide și exigibile;
Poate solicita deschiderea procedurii unui debitor, orice creditor care deține o creanțã certã, lichidã şi exigibilã asupra patrimoniului debitorului de mai mult de 60 de zile şi cu o valoare mai mare de 50.000 lei.
De asemenea, debitorul poate solicita deschiderea procedurii de insolvențã atunci când are o datorie cãtre creditori peste valoarea prag de 50.000 lei şi care dupã 60 de zile de la scadențã, nu a plãtit datoria sa fațã de creditor.
Debitorul aflat în stare de insolvențã este obligat sã adreseze Tribunalului o cerere pentru a fi supus dispozițiilor prezentei legi, în termen de maximum 30 de zile de la apariția stãrii de insolvențã.
– perioada de observație este perioada cuprinsă între data deschiderii procedurii insolvenței și data confirmării planului de reorganizare sau, după caz, a intrării în faliment;
Principiile aplicate sunt:
- Principiul asigurãrii managementului de crizã;
- Principiul evaluãrii obiective a situației economice şi juridice a debitorului;
- Principiul realizãrii unui plan de reorganizare fundamental;
Contact
- Oneşti, Aleea Zorelelor, nr.1, bl.1, sc. H(8), ap. 70/71, jud. Bacău
-
+40334.410.267
+40744.806.548 - iolanda.subtirelu@gmail.com
Program
- Luni -Vineri | 09.00 - 17.00
- Sâmbată - Duminică | Inchis